سایت استاد ناصری

چهارشنبه 21 مهر 1395

 

 

 

یادگار گرامی امام تأکید کرد: به قدر توان سعى کنیم خود را به جوهره وجودى یاران امام حسین(ع) نزدیک کنیم.

 به گزارش جماران؛حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

 

خدا رحمت کند استاد شهید مطهرى را، یک سخنرانى معروف دارند که مى فرمایند «شمر زمان خودت را بشناس». آنقدر این سخن را زیبا و پر حرارت بیان مى دارند که هر شنونده اى را با خود هم عقیده مى سازد. واقعیت آن است که امروز از در و دیوار شمر و حرمله مى‌بارد. مسلمانان گرفتار شمر هاى بی شمار شده اند. کافى است به حوادث روزهاى اخیر در یمن توجه کنیم یا به آنچه در سوریه و بحرین در جریان است. اما این داستان یک سمت و سوى دیگر هم دارد، باید ما هم به قدر توان سعى کنیم خود را به جوهره وجودى یاران امام حسین(ع) نزدیک کنیم. شمر شناسى آنگاه ثمر مى یابد که ما هم در زندگانى خود حسینى شویم.

 

یکى از نویسندگان معاصر تصویر زیبایى از جلوه فرهنگ عاشورا و تجلى حضرت عباس (ع) در زندگى رزمندگان دفاع مقدس به دست داده است:

 

سه روز بود که بعثی ها آب را بر آسایشگاه ها بسته بودند. خرداد ماه بود و هوای رمادی گرم و زندان دم کرده و خفه کننده.

 

آب جیره بندی شده بود. شب،آخرین سهمیه مان را قاشق شمار گرفتیم و گلوهای خشک کمی تر شد.چند لیتر آب مانده بود برای روز بعد که داخل تشت کوچکی زیر پنکه سقفی باد می خورد.

 

نیمه های شب اسیری 17 ساله از خواب بیدار شد. حلقش از تشنگی خشک شده بود. آمد کنار تشت آب نشست. لبهایش داغ بسته بود. باد پنکه موج های کوچکی روی سطح آب درست می کرد. خواست لیوان پلاستیکی را بزند زیر آب، اما دستش پیش نرفت. لحظه ای ماند و به آب زلال خیره شد. یک نگاه به آب، یک نگاه به بالای سر، آهی کشید و تشنه برگشت،همانطور که تشنه آمده بود،رفت خوابید.

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 21 مهر 1395

    امام بزرگ مردی است که نهضتش با یاد و نام حسین(ع) آغاز شد

    وی با اشاره به نقش امام راحل که حق را به مردم رساند گفت: امام راحل نیز از آبشخور همین اندیشه تغذیه کرده بود و بر اساس همین باور نسبت به امامت نه خلافت، یعنی در مقام انجام وظیفه الهی هدایت در گستره جان و جامعه توحیدی توانست در دل و جان امت اسلامی نفوذ کند .امام راحل عشق به حق و حق مداری را در راستای رهبری خویش برانگیخت و به همین دلیل تا حق و حقیقت و عشق و عشق ورزی به حق مداری وجود دارد روح خدا بر عرش دل حق باوران سرافراز ایستاده است.

    عصر خبر: مراسم سوگواری شب عاشورای سرور و سالار شهیدان در بارگاه ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور یادگاران گرامی امام راحل برگزار شد.

     

    به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،حجت الاسلام و المسلمین حمید زاده در این مراسم عزاداری گفت: شب عاشورایی سید الشهدا در جمع عزاداران امام حسین(ع) و در بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی(س)هستیم،امام راحل بزرگ مردی است که نهضتش با یاد و نام حسین(ع) آغاز شد و از شهدای کربلا الهام گرفت .ایشان آرمان مقدس توحیدی خویش را در بستر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به مراحل عالی رساند و این امر را باید گرامی داشت.

     

    وی در ادامه بیان کرد:امام خمینی(س) بزرگ مردی است که توانست نسخه ای از مکتب عاشورا را در عصر و زمان خویش به بشریت ارائه دهد، نسخه ای که برای جهانیان الهام بخش است و در گستره جغرافیای ایران اسلامی در مساجد،تکایا و حتی منازل یاد و نام سیدالشهدا پرتو افکنده است. به طور قطع این فضا،فضایی استثنائی است ، زیرا شاگردی ممتاز از شاگردان این مکتب امشب محوریتی برای این اجتماع بزرگ و الهی شده است و زائران و عزاداران را دور هم جمع کرده است.

     

    حجت الاسلام حمید زاده در ادامه  با اشاره به شخصیت امام راحل بیان داشت: شخصیت امام خمینی (س) تا دنیا،دنیاست شناخته شده است و هر کسی که در فضای معطر دین باورانه نفس می کشد به انگیزه های مقدس امام راحل که در انقلاب حسینی خویش داشت احترام می گذارد و  باید به مقام و منزلت و شانیت و شخصیت این بزرگ مرد به دیده ادب و احترام نگریست.

     

    وی تصریح کرد:البته افرادی که از رهگذر انقلاب اسلامی به موقعیت هایی رسیدند و فرصت هایی برای خدمت بدست آوردند بدیهی است که بیشتر از دیگر شهروندان لازم است حق شناسانه از حریم و حرمت روح الله الخمینی دفاع کنند.

     

    وی در خصوص بحث امامت و خلافت که نقطه آغاز حادثه عاشورا بود، گفت: وقتی سخن از امامت و رهبری می شود مشخص است که امامت بر اساس انتخاب و گزینش مردم و بر پایه حق و عدالت است. در حالیکه خلافت در سیره انبیاء و امامان وجود ندارد و خلافت خاستگاه لغزش های بزرگی است که تجربه تاریخی نشان می دهد مسئله خلافت نه تنها در رابطه با امت اسلامی ، بلکه نتوانست محوریتی برای انسجام و تشکل توحیدی باشد. بلکه حتی در میان فرقه های اهل سنت نیز یک موضوع مختلفین فیه به حساب می آید.

     

    حمیدزاده در ادامه سخنرانی به جریان امامت اشاره کرد،گفت: جریان امامت نور،هدایت و روشنگری است که در رساندن خلق خدا به آبشخور وحدانیت نقش دارد.هیچ کس با مصادیق امامتی که در منطق اسلام تشیع مطرح شود قابل مقایسه نیست.زیرا خاندان عصمت و طهارت سکانداران امامان امت اسلامی هستند که واسطه فیض حضرت حق به شمار می روند.

     

    وی با اشاره به نقش امام راحل که حق را به مردم رساند گفت: امام راحل نیز از آبشخور همین اندیشه تغذیه کرده بود و بر اساس همین باور نسبت به امامت نه خلافت، یعنی در مقام انجام وظیفه الهی هدایت در گستره جان و جامعه توحیدی توانست در دل و جان امت اسلامی نفوذ کند .امام راحل عشق به حق و حق مداری را در راستای رهبری خویش برانگیخت و به همین دلیل تا حق و حقیقت و عشق و عشق ورزی به حق مداری وجود دارد روح خدا بر عرش دل حق باوران سرافراز ایستاده است.

     

    حجت الاسلام و المسلمین حمید زاده بیان کرد:به تعبیر امام راحل ،"ثارالله(ع) محتاج اشک من گناهکار نیست ، سیدالشهدا نیازمند اشک ریزان در این جلسات نیست " گریه ای که برای امام حسین(ع) در راستای شستسوی زنگار از دل و جان باشد باعث رسیدن به حق می شود. روضه و عزاداری انسان را آماده می کند تا معرفت خویش را توسعه بخشد و زلال دینداری خویش را عیار بیشتری بخشد و به حق و حق مداری برسند.

     

    وی در پایان مراسم عزاداری سالار شهیدان کربلا به درس هایی که این شب ها از اجتماعات سوگواری نصیب افراد می شود اشاره کرد،گفت: اجتماعات سوگواری در محضر اباعبدالله الحسین(ع) درس عبودیت به ما می دهد و اهمیت نماز، حجاب،امانتداری و حفظ حرمت بیت المال مسلمین و توجه به وصایای امام راحل را یادآوری می کند و ما نیز باید ادامه دهنده همین اندیشه عبودیت ثارالله باشیم.

     

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 21 مهر 1395

     

    متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک از هم منع شده است.

    به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج (ترشیجات بعد از برنج)، ماست با ترب و ماهی، گوشت مرغ با ماست و ماهی، شیر با گوشت مرغ و ماهی را مضر می‌داند.

     

    وی گفت: همچنین در طب سنتی آمده خوردن آب سرد بلافاصله بعد از نان گرم سبب ایجاد عفونت در بدن می‌شود همچنین طب سنتی می‌گوید حل کردن عسل در آب جوشی که از ۶۰ درجه بالا باشد سبب تولید ماده شیمیایی مضر برای بدن می‌شود اما در طب رایج به چنین موضوعی اشاره نشده است.

     

    این متخصص طب سنتی افزود: مصرف همزمان خوراکی‌های سرد سبب پیسی می‌شود البته باید گفت هیچ مطالعه بالینی برای تأیید این موضوع انجام نشده است.

     

    وی افزود: همچنین در این طب آمده از مصرف غذای شیرین (خربزه) بعد از غذای غلیظ، بی‌هضم (گوشت) خودداری کنید زیرا باعث می‌شود این غذا در بدن به صورت فاسد در آید و نفخ معده و عوارض گوارشی را در پی داشته باشد.

     

    برهانی همچنین مصرف همزمان غذاهای نفاخی همچون آش سوپ را مضر دانست.

     

    این متخصص طب سنتی، این سخن را که عده‌ای می‌گویند مصرف همزمان پنیر و بادام مضر است را غلط دانست و گفت: مصرف پنیر با گردو، بادام یا پسته منفعت دارد.

     

    برهانی اضافه کرد: مصرف انار بعد از حلیم گندم یا بعد از کله گوسفند به دلیل اینکه هر دو مرطوب هستند سبب می‌شود چربی خون در بدن به شدت افزایش یابد.

     

    وی بالا رفتن صفرا، حساسیت، آلرژی پوستی و خارش را به دلیل مصرف همزمان دو خوراکی گرم دانست و گفت: موادی همچون مویز و عسل با هم مصرف نشود.

     

    این متخصص طب سنتی در پایان مصرف خربزه و عسل را سبب ورم روده دانست و گفت: تمامی این موارد در طب سنتی آمده است اما اینکه یکبار خوردن آنها یا مصرف چند باره فرد را به این بیماری دچار می‌کند بستگی به طبع و وضعیت گوارش فرد دارد.بازگش

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 21 مهر 1395

    آیا شمربن ذی الجوشن شیعه بود؟

    شمر بن ذی‌الجوشن قبل از واقعه عاشورا در چهار واقعه مهم تاریخی حضور داشت که در تمام آن‌ها به اهل بیت(ع) و شیعیان خیانت کرد و مرتکب جنایت شد و به هیچ وجه نمی‌توان او را شیعه به شمار آورد.


    خبرگزاری مهر: شمر بن ذی‌الجوشن قبل از واقعه عاشورا در چهار واقعه مهم تاریخی حضور داشت که در تمام آن‌ها به اهل بیت(ع) و شیعیان خیانت کرد و مرتکب جنایت شد و به هیچ وجه نمی‌توان او را شیعه و یا فردی متمایل به اهل‌بیت(ع) به شمار آورد.

    همه ساله در ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که مسلمان و غیرمسلمان را در سراسر دنیا منقلب و متأثر می‌کند، عده‌ای به شبهه پراکنی علیه این نهضت الهی می‌پردازند تا به خیال خود از شور و شعور مردم بکاهند؛ اما این تلاش مذبوحانه راه به جایی نخواهد برد و تنها به گم‌راهی بیشتر این افراد منجر خواهد شد، زیرا عزتی را که پروردگار عالم عطا کرده باشد، مورد تعرض احدی واقع نمی‌شود که خداوند رحمان می‌فرماید: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ [صف/۸] می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آن‌که خداوند نور خود را کامل می‌کند، گر چه کافران ناراحت شوند.«

    یکی از شبهات بی‌اساسی که این افراد منحرف به آن دامن می‌زنند این است که: امام حسین(ع) توسط شیعیان خود به شهادت رسید.

    ما در چند نوشتار به بررسی این شبهه می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم شخصیت و زندگی قاتلان امام حسین(ع) را نیز به خوانندگان محترم معرفی کنیم، تا مشخص شود که این جنایت‌کاران به چه نسبتی با تشیع و اهل‌بیت(ع) دارند.

    این نوشتار به زندگی «شمر بن ذی‌الجوشن» یکی از جنایت‌کاران واقعه عاشورا اختصاص دارد؛ ولی از آن‌جا که کارنامه این شخصیت پلید در وقایع عاشورا بر همگان واضح و روشن است، ما تنها به فعالیت‌های او قبل از قیام عاشورا می‌پردازیم.

    شمر بن ذی الجوشن، یکی از جنایت‌کاران اصلی واقعه کربلا، از تابعین و رؤسای قبیله هوازن از تیره بنی عامر بن صَعْصَعَه و از خاندان ضِباب بن کلاب بود.[۱] پدر او  شرحبیل بن اعور بن عمرو نام داشت و به «ذی الجوشن» معروف بود.[۲] ذوالجوشن دعوت پیامبر اکرم(ص) را برای پذیرش اسلام نپذیرفت، ولی پس از فتح مکه، چون مسلمانان بر مشرکان پیروز شدند، اسلام آورد.[۳] وی پس از تأسیس شهر کوفه در زمان خلیفه دوم در این شهر ساکن شد[۴] و شمر نیز به تبع او در این شهر سکونت گزید و به خاطر جایگاهی که در قبیله خود داشت، رفته‌رفته به یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در کوفه تبدیل شد که اوج آن را در اعمال جنایت‌کارانه او در قبال قیام امام حسین(ع) شاهد هستیم.

    بخشی از دوران اقامت شمر بن ذی الجوشن در کوفه مصادف شد با خلافت امیرالمؤمنین(ع) و انتخاب این شهر به عنوان مرکز خلافت. شمر در این دوران به تبع اکثریت مردم حجاز و عراق با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کرد. باید توجه داشت که بیعتی که مردم با امیرالمؤمنین(ع) انجام دادند؛ بیعت به عنوان «خلیفه» مسلمانان بود، نه بیعت به عنوان «امام». لذا بسیاری از مردمان این نواحی اعتقادی به امامت امیرالمؤمنین(ع) به عنوان جانشین بلافصل پیامبر(ص) نداشتند.

    بیعت شمر و بسیاری از اشراف عرب نیز بر همین اساس بود و اگر می‌بینیم که این افراد از امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب(ع) اطاعت می‌کردند، به خاطر اعتقاد آنان به امامت امیرالمؤمنین(ع) نبود، بلکه اطاعت آنان از سنخ اطاعت از خلفای پیشین بود. مرور در زندگی و فعالیت‌های سیاسی این افراد می‌تواند به درک بیشتر این موضوع کمک کند.

    همان‌طور که گذشت شمر بن ذی‌الجوشن که از اشراف کوفه بود، پس از بیعت مردم کوفه با امیرالمؤمنین(ع) با حضرت بیعت کرد. وی از جمله افرادی بود که در جنگ صفین در رکاب امیرالمؤمنین(ع) حاضر شد و به جنگ با معاویه بن ابی سفیان که بر خلیفه وقت شورش کرده بود رفت.

    شمر در جنگ صفین به مقابله با «ادهم بن محرز» از سپاه معاویه پرداخت و ضربت شمشیر سختی به صورتش وارد شد و مجروح گردید.[۵] پس از تحمیل حکمیت بر امیرالمؤمنین(ع) گروهی از افراد خودسر از سپاه امیرالمؤمنین(ع) جدا شدند که خوارج نام دارند و شمر نیز از جمله افرادی بود که به آنان ملحق شد. جنایات این گروه امیرالمؤمنین(ع) را وادار به جنگ با آنان کرد که تنها عده اندکی از آنان جان سالم به در برد که شمر بن ذی‌الجوشن یکی از آنان بود.

    پس از شهادت امیرالمؤمنین(ع) شمر با امام حسن(ع) بیعت کرد و مدتی هم در سپاه حضرت حاضر شد، ولی به سرعت جذب معاویه شد و به امام حسن(ع) خیانت کرد.

    البته این پایان فعالیت‌های شمر بن ذی‌الجوشن علیه شیعیان نبود. او در هنگام دست‌گیری «حجر بن عدی» -صحابی پیامبر(ص) و از شیعیان نامدار کوفه- در سال ۵۱ هجری قمری، جز کسانی بود که به دروغ نزد زیاد بن ابیه شهادت داد که حجر کافر و مرتد شده است و شهر را به آشوب کشیده است و در نتیجه همین شهادت‌نامه‌های دروغ بود که معاویه بن ابی سفیان دستور اعدام حجر و یارانش را صادر کرد و دژخیمان بنی‌امیه آنان را در منطقه «مرج عذراء» به شهادت رساند.[۶]

    در نتیجه: همان‌طور که گذشت شمر بن ذی‌الجوشن قبل از واقعه عاشورا در چهار واقعه مهم تاریخی حضور داشت که در تمام آن‌ها به اهل بیت(ع) و شیعیان خیانت کرد و مرتکب جنایت شد. حال پس از بیان این وقایع مستند تاریخی، باید از این افراد شبهه افکن پرسید، که شما با چه سند و مدرکی امثال شمر بن ذی‌الجوشن را در شمار شیعیان به حساب می‌آورید؟ آیا میزان اطلاعات شما از منابع تاریخی تا این حد ناچیز است؟ یا مسئله دیگری در میان است و از شور و شعوری که امام حسین(ع) در عالم به وجود آورده واهمه دارید؟

    برای مطالعه بیشتر به کتاب «دوزخیان جاوید» اثر مرضیه محمد زاده مراجعه کنید.

    _____________________

    پی‌نوشت

    [۱]. ابن عبدربه، العقدالفرید، چاپ علی شیری، چاپ بیروت، ۱۴۱۷ ق، ج ۳، ص ۳۲۰-۳۱۸.

    [۲]. ابن سعد، طبقات الکبری، چاپ بیروت، ج ۶، ص ۲۴ و فیروزآبادی، القاموس المحیط، ذیل ماده «جشن».

    [۳]. ابن سعد، همان، ص ۴۸-۴۷ و ابن عساکر، تاریخ مدینه دمشق، چاپ علی شیری، بیروت، ج ۲۳، ص ۱۸۸-۱۸۷.

    [۴]. ابن عبد آلبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، تحقیق علی محمد البجاوی، بیروت، دار الجیل، ط الأولی، ۱۴۱۲ ق، ج ۲، ص ۴۶۷.

    [۵]. بلاذری، انساب الاشراف، چاپ محمد فردوس الاعظم، دمشق، ۲۰۰۰-۱۹۹۶ م، ج ۲، ص ۴۸۷.

    [۶]. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الأمم و الملوک، تحقیق محمد أبوالفضل ابراهیم، بیروت، دار التراث، ط الثانیة، ۱۳۸۷/۱۹۶۷ م، ج ۵، ص ۲۷۰-۲۶۹.

     

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 21 مهر 1395

    واکنش وزیر بهداشت به حادثه تبریز

    وزیر بهداشت در واکنش به مرگ دو تن از خانواده پزشک تبریزی، بر پیگیری علت وقوع این حادثه تاکید کرد.


    خبرگزاری مهر: دکتر سید حسن هاشمی در پیامی درگذشت همسر و مادر بزرگ دکتر صلحی را به وی تسلیت گفت و بر پیگیری دلیل این حادثه تاکید کرد.

    به گزارش وبدا، وزیر بهداشت در این پیام آورده است: انا لله و انا الیه راجعون؛ جناب آقای دکتر علیرضا صلحی، خبر درگذشت همسر گرامی و مادر بزرگ محترم‌تان در روز تاسوعای حسینی موجب تآثر و تالم شد.

    ضمن عرض تسلیت این ضایعه تأسف‌بار خدمت آن همکار گرامی، از خداوند مهربان برای جنابعالی و بازماندگان صبر و اجر، برای درگذشتگان مغفرت واسعه و برای پدر، مادر و برادر بزرگوارتان شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.

    جناب آقای دکتر صومی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان نماینده اینجانب، پیگیری علت وقوع این حادثه را تا حصول نتیجه نهایی برعهده خواهند داشت.

    طبق اخبار منتشر شده، در پی مسمومیت غذایی خانواده دکتر صلحی در روز تاسوعا، همسر و مادربزرگ وی جان خود را از دست دادند.

    سید جمال حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: خانواده دکتر صلحی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده‌ی نذری مورد سوءقصد قرارگرفته است.

    وی با بیان اینکه دو نفر از خانواده این پزشک جان خود را ازدست‌ داده‌اند، ادامه داد: سایر اعضای خانواده وی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان سینا تحت نظر هستند و حال عمومی آنها رو به بهبودی است.

    حسینی افزود: پزشک تبریزی در این حادثه غذایی نخورده و مسموم نشده است.

    به گفته وی، پلیس آگاهی پیگیر این قضیه است.

     

  • نظرات() 

  • آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :


    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic